CTR הוא מדד המציג את יחס הקליקים על מודעה מתוך סך הופעותיה.
זהו מושג בסיסי בשיווק באינטרנט, ובעל חשיבות רבה במודל פרסומיים מסוג PPC (pay per click, כלומר- תשלום פר קליק על המודעה). מודל זה מתבסס על תשלום עבור לחיצות - קליקים על מודעה, ללא תשלום עבור הצגת המודעה או תשלום בעבור תקופת פרסום מוגדרת.
שיעור הקלקלה גבוה חשוב למפרסם מאחר ופירושו שגולשים רבים מצאו שהמודעה שלו מעניינת ורלוונטית עבור החיפוש שלהם, והם רוצים לקבל מידע נוסף.
בגוגל אדוורדס, CTR גבוה יגרום לירידה בעלות הממשית (CPC) לקליק, מאחר ו CTR גבוה משל מפרסמים אחרים פירושו שעל כל הצגה של המודעה גוגל מכניסים יותר כסף מאשר על הצגת מודעה של מתחרה, בעל CTR נמוך יותר.
CTR הוא גם מדד לאיכות המודעה, מכיון שהוא מצביע על רלוונטיות לגולש ועל קשר בין החיפוש שביצע הגולש (כלומר, בין מילת חיפוש) לבין המודעה שניסח המפרסם. רלוונטיות היא מושג חשוב מאוד בפרסום PPC ובגוגל בפרט, אשר מייחסים משקל רב לרלוונטיות ושואפים להציג בפני הגולשים שלהם מודעות איכותיות וקשורות ככל האפשר לחיפוש שלהם, כדי לשמור על ערכו ואיכותו של מנוע החיפוש שלהם.
זהו מושג בסיסי בשיווק באינטרנט, ובעל חשיבות רבה במודל פרסומיים מסוג PPC (pay per click, כלומר- תשלום פר קליק על המודעה). מודל זה מתבסס על תשלום עבור לחיצות - קליקים על מודעה, ללא תשלום עבור הצגת המודעה או תשלום בעבור תקופת פרסום מוגדרת.
שיעור הקלקלה גבוה חשוב למפרסם מאחר ופירושו שגולשים רבים מצאו שהמודעה שלו מעניינת ורלוונטית עבור החיפוש שלהם, והם רוצים לקבל מידע נוסף.
בגוגל אדוורדס, CTR גבוה יגרום לירידה בעלות הממשית (CPC) לקליק, מאחר ו CTR גבוה משל מפרסמים אחרים פירושו שעל כל הצגה של המודעה גוגל מכניסים יותר כסף מאשר על הצגת מודעה של מתחרה, בעל CTR נמוך יותר.
CTR הוא גם מדד לאיכות המודעה, מכיון שהוא מצביע על רלוונטיות לגולש ועל קשר בין החיפוש שביצע הגולש (כלומר, בין מילת חיפוש) לבין המודעה שניסח המפרסם. רלוונטיות היא מושג חשוב מאוד בפרסום PPC ובגוגל בפרט, אשר מייחסים משקל רב לרלוונטיות ושואפים להציג בפני הגולשים שלהם מודעות איכותיות וקשורות ככל האפשר לחיפוש שלהם, כדי לשמור על ערכו ואיכותו של מנוע החיפוש שלהם.